Aangemaakte reacties
-
Bedankt John,
Ik heb uiteindelijk ook via deze oplossing een nieuwe laag aangemaakt in GBI/Oracle.
Mochten er overigens gebruikers zijn die het spannend vinden hier zelf mee aan de slag te gaan, ik kan eventueel helpen GBI te voorzien van een nieuwe laag. Punt, vlak, lijn of multi.
Dag Angela, mail me even.
h.bakker[at]barneveld.nl
Dag Angela,
Excuses dat ik hier zo laat op terugkom. Bedankt voor je interesse en je vraag. Jammer dat je geen oplossing biedt voor wat betreft solitaire heesters. 😉
Ik stel mijn collega’s vooral de vraag “waarom wil je dit?” en “wat wil je er mee bereiken?”. Hierdoor kunnen ze nog beter aangeven wat ze precies hopen te bereiken met een idee dat ze hebben. Hiermee vang je ook direct de eerste wilde wensen af. En is het misschien helemaal niet nodig omdat er via een andere manier ook mogelijkheden zijn. Kaf van koren scheiden zeg maar.
Als dat gedaan is en een idee klinkt nog steeds redelijk en is technisch haalbaar, dan laat ik ze op één A4 beschrijven wat hun wens en beoogde effect is. Dit document vul ik aan met gegevens waarvan ik denk dat ze belangrijk zijn voor de wijziging. Een ruw functioneel ontwerp. Dit levert een document op waarop ik dan een technisch ontwerp maak.
Ik heb hier wel een voorbeeld van als je die wil. Kunnen we hier via PB (privébericht) op elkaar reageren?
Binnen onze organsatie maken we gebruik van de zogenaamde Citrix Workspace (en nee, we zijn niet geraakt door beveiligingslek dankzij voorzorg leverancier). Achter deze beveiligde muur kunnen we gebruik maken van diverse, door Citrix gehoste, applicaties. Eén van deze applicaties is de Citrix Secure Browser. Zie website Citrix. Binnen deze browser logt onze buitendienst op hun iPad in, op de door ons zelf gehoste GBIonline omgeving.
Middels deze manier stuiten we op diverse gebruikers problemen. Te weten:
– inzoomen door gebruik van twee vingers zorgt vaak voor reset van gps locatie
– inzoomen door gebruik van twee vingers zorgt voor inzoomen van iOS omgeving/browser ipv kaart
– wisselen legenda ververst twee keer de kaart. Uiteindelijke resultaat is een lege kaart (wit scherm)
– zeer traag reactie van de legenda-drawer en andere scherm-onderdelen
Zijn dit soort klachten bekend onder zelf-hostende andere parijen? Of ligt dit mogelijk aan de Citrix laag? Wordt de Citrix Secure Browser officieel wel ondersteunt?
iPad met iOS 12.4.4
Citrix Secure Browser
GBIDesktop/Online versie 6.3.5.3